wtorek, 4 kwietnia 2023 r.
Alfa Romeo, Fiat, Jeep, i MG Motor w zakresie sprzedaży i serwisu oraz Dodge, Ram i Chrysler w obszarze serwisu – to nowe marki, które tylko w minionym kwartale uzupełniły portfolio autoryzowanych marek w Grupie Bemo. Inwestycje uzupełniły otwarcie wielomarkowego, nowoczesnego punktu sprzedaży i serwisu w podwarszawskich Falentach, Centrum Pojazdów Dostawczych pod Poznaniem i punktów sprzedaży marki MG w sześciu lokalizacjach. Grupa Bemo działa intensywnie nad zwiększaniem swoich wpływów w branży dealerskiej i zapowiada, że lista tegorocznych celów inwestycyjnych zawiera kolejne pozycje.
W zeszłym roku Grupa Bemo sprzedała 10 387 samochodów nowych i 3 029 samochodów używanych, odnotowując tym samym wzrosty o 21,02% i 16% rok do roku. Efekt znacznie powyżej średniej rynkowej, to rezultat podjętych w decyzji i inwestycji związanych z konsolidacją sprzedaży i serwisowania marek wchodzących w skład Grupy Stellantis. W 2. połowie 2023 roku Grupa Bemo przejęła punkty konkurencji w Łodzi, Szczecinie i w podpoznańskim Swarzędzu.
„Jedną z naszych głównych wartości jest elastyczność i gotowość na przyszłość. Cieszymy się niezależną strukturą, bo to właśnie dzięki niej znacznie sprawniej możemy reagować na dynamicznie zmieniające się warunki runku. W planach inwestycyjnych wcześnie identyfikujemy wschodzące trendy, by w pełni wykorzystywać ich potencjał i dbać o pozycję wiodącej grupy motoryzacyjnej w Polsce. Efektem takiego podejścia są nasze inwestycje nie tylko w to, co już na polskim rynku znane, ale także i nowości, czego przykładem jest chociażby nasza udana współpraca w zakresie dystrybucji z marką MG Motor” – mówi Błażej Mrugalski, vice prezes Grupy Bemo.
Marka MG zadebiutowała w portfolio Grupy Bemo z początkiem roku. W pierwszej kolejności została otwarta zupełnie nowa lokalizacja przy ulicy Romera na warszawskim Ursynowie. Jako kolejne dołączyły punkty sprzedaży w ramach istniejących obiektów, m.in. w Poznaniu. Rozpoczęto także budowę kolejnego showroomu w podwarszawskich Falentach, tuż obok otwartych w styczniu salonów i serwisów Auto Club dla marek Alfa Romeo, Fiat, Jeep i Opel oraz Hyundai. Do czasu powstania dedykowanego obiektu, samochody MG w Falentach można zakupić w tymczasowym pop up storze. Do końca marca Grupa Bemo sprzedała 208 samochodów ze znaczkiem MG, realizując tym samym ok. 35 proc. wyniku sieci (dane na podstawie szacowanych wyników sprzedaży marki MG w marcu, sprzed publikacji raportu rejestracji SAMAR. Do marca w Polsce sprzedano 411 samochodów marki MG Motor).
„Od kilku lat obserwujemy wśród Klientów znaczny rozwój świadomości i oczekiwań względem branży motoryzacyjnej. Klienci coraz bardziej cenią sobie swój czas, jakość obsługi i otrzymywanych usług. Dlatego dążymy nie tylko do całkowitej komplementarności i omnichannelowości, chociażby poprzez wprowadzenie we wszystkich naszych lokalizacjach tzw. kluczykomatów, które do tej pory były zarezerwowane dla autoryzowanych stacji serwisowych marek premium, ale także dawania jak największego wyboru w zakresie dostępnych marek w naszych lokalizacjach” – mówi vice prezes Grupy Bemo.W ramach dalszego rozwoju, Grupa prowadzi rozmowy z kolejnymi potencjalnymi partnerami biznesowymi.
„Naszym celem jest zakończenie tego roku z autoryzacją dla łącznie 20 marek. Mamy wymagających Klientów i ambitne plany. W tym roku na pewno nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa” – puentuje Błażej Mrugalski.